fredag 14. september 2012

Chia-pudding - eller lykkefrokost

Jeg blir så glad når jeg spiser chia-pudding til frokost. Merkelig følelse, men unektelig ganske herlig.

Chiafrø ligner en mini-versjon av linfrø, og blir også litt puddingaktige når de ligger i bløt. Det utnyttes i denne grøtgreia som ser uggen ut, men smaker vidunderlig og altså gjør godt for mye.

Jeg blander på slump, men sånn cirka

1,5 dl mandelmelk
2 ss chiafrø
Litt god smak og ekstra energi, for eksempel
1/2 ts kakao
1/2 ts maca
litt vaniljepulver

Dette visper jeg sammen rett i en serveringsskål og lar det stå i kjøleskapet over natta. Om morgenen rører jeg rundt et par ganger og legger på noe godt fra skapene. Aller best liker jeg blåbær, bananskiver, noen macadamnøtter og en dæsj mandelmelk. Yummi! Så lett å spise selv på trøtte høstmorgener!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar