mandag 4. juni 2012

Frappuccino

Reklame virker.
Jeg gikk forbi et av de der "Isfrappé med kremhaug"-skiltene i dag, og var litt stolt over at jeg faktisk "gikk forbi". Men tanken var hektet fast... For å komme meg selv i møte, blandet jeg sammen denne kaffedrikken jeg faktisk ble veldig godt fornøyd med.

Jeg bruker et kaffepulver med ekstra "punch". Det er ganske sterkt på smak, ligner espresso. Bruk det du har.
Søtstoffene (lucuma, kokossirup og stevia) er heller ikke hellige, smak til med det du har i skapet. Men litt sirup/nectar gjør seg.

Kaffepulveret kan også - for de som tåler gluten - erstattes med Cafix, som har god kaffesmak, men egentlig er ristet bygg.

1 kopp (ca 2,5 dl) isbiter
1 kopp mandelmelk
1 ts kaffepulver
1 ts kakaopulver
1/2 ts lucuma
1 ts kokosnektar
5-10 dråper stevia vanilla creme

Oppi blenderen med alt, miks til det skummer godt. Server i glass. Drikken skal være god og kald, smaker aller best når det er varmt.

Det er ikke nødvendig, men pent og godt om du visper litt luft i en pakke havrevisp og legger en dæsj på toppen. Topp med sjokoladesaus eller litt hjemmelaget "o'boy-pulver".

Denne porsjonen rekker til to glass, og er mettende nok til at du kan spandere det andre glasset på noen.

Liker du kalde kaffedrikker, vil du nok også sette pris på Mocca latte - som dessuten er et lite måltid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar