søndag 18. mars 2012

Sjokolademelk uten sjokolade og uten melk

Dette bildet har jeg lånt, for da jeg skulle ta
bilde var det ikke mer igjen.
Sånt skjer.
Veldig morsomt ;) Men det smaker faktisk ganske sjokolademelk-aktig og herlig, rampete usunt, til tross for at det er en miks av bare sunt. Oppskriften er helt klart inspirert av Renée Voltaire sine forskjellige sjokolade-smoothies.

Jeg lager først mandelmelk, en større porsjon siden det kan brukes til så mye. Hvis jeg ikke har tid til det, tar jeg havremelk fra kjøleskapet.


1 banan (gjerne frossen)
1/2 avocado
1 1/2 ss raw kakaopulver (1 ss for en mildere og mer barnevennlig smak)
2 dadler (uten stein!)
1/2 ts FOS Dersom du ikke har det kan du søte med en ts honning eller agavesirup. Men FOS er mer beroligende for magen.
1/2 ts vaniljepulver eller noen cm av en vaniljestang
3 dl mandelmelk


(Gjerne en kapsel god probiotika ved behov, går superbra å slippe hele kapselen oppi.)

Miks til det er helt finmost. Nytes best i sofakroken under et pledd. Hvis du har mer igjen når du har gått så langt...

Denne oppskriften rekker bare til meg! (Men jeg får mer enn ett glass...)

Tips: Hvis du skal sove ikke så lenge etterpå, kan det være smart å bruke carob i stedet for kakao. Praktisk å ikke alltid være så energisk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar